Ønsker for det nye året - 2015

Det er 31. desember 2014. Klokken 00:01 i natt blir det 2015! Det er vel i og for seg ikke så rart at tiden går, men med de systemene vi har funnet på for å holde orden på tida, så blir det rart likevel. 2015! Jeg husker at jeg syntes det var rart da vi gikk fra 1993 til 1994. I år blir jeg 32 år. Jeg og TK kan se tilbake på et 11 år langt forhold, hvor vi har bodd sammen i 9 av dem og vært gift i 3.

Det er også naturlig å tenke at med et nytt år kommer nye muligheter, en ny start. Alt det man ikke fikk gjort i fjor kan gjøres i året som kommer. Man kan gå ned de 12 kiloene, bli litt flinkere til å holde tidsfrister, reise litt mer, slutte å røyke. 2015 er et blankt ark med fargestifter tel.


Og man kan fargelegge det akkurat som man vil! Jo flere farger jo bedre :-)

I dag er det blå himmel ute, solen skinner, det er litt hvitt på marken - her jeg bor. 


Jeg er litt småsyk, men så lenge jeg tar det med ro går det bra. Årets julegaver ligger utover gulvet, klare til å finne sin plass. Jeg bare tar meg tid til å se litt ekstra på dem først. Så mange fine gaver fra så mange fine folk! Jeg er heldig :-)

En annen ting som ligger klart er årets dagbok. Jeg prøver å skrive dagbok. Mest fordi det er morsomt å se tilbake på året som har gått. Det jeg gjorde i januar står ikke like sterkt i minnet som desember. Jeg vil gjerne bli enda flinkere til å skrive, for det er mange blanke sider i dagboken 2014. Forhåpentligvis blir det mange skrevne sider i 2015. 

I år gikk jeg for denne skjønnheten som jeg fant på postkontoret der jeg henter post for jobben.


Positive tanker er akkurat det jeg trenger. Hver dag! Jo mer positiv man er, jo bedre dager har man. Jeg er dessverre et lett offer for tungsinn, ser umuligheter og bekymringer overalt. Jeg vet at det er i min makt å endre mine tankebaner i en mer positiv retning, men det er ikke like lett hver dag. Kanskje inspirasjonsdagboken kan hjelpe meg? Kanskje 2015 er året jeg gjør alle mine bekymringstanker virkelig forbannet ved å ignorere dem?

Kanskje kan også årets nyttårsforsett være til hjelp? I fjor kalte jeg forsettene mine "koseforsett", for jeg ville at forsettene mine skulle være hyggelige, uten press og risiko for nederlag. Nå har jeg kommet fram til at det kasnkje er ordet "forsett" som blir feil. I år velger jeg å kalle det:


 "Ønsker for det nye året".


1. Lag bryllupsalbum
2. Gå på minst 12 forskjellige geocachingturer og øke antallet cacher funnet fra 48 til 80.
3. Tegne et portrett.
4. Tegne tegneserie.
5. Lese minst 8 bøker (jeg må både starte og fullføre i 2015, bøker påbegynt i 2014 gjelds ikke)
6. Selge noe jeg har laget.
7. Løpe 5 km på kortere tid enn 46,7 minutter.
8. Skrive blogg minst en gang i uken.
9. Skrive og sende flere brev.
10. Strikke et par sokker med hæl.
11. Tegne i Tegneby.
12. Dra på Astrup Fearnley-museet.
13. Sende en TB (trackable) ut på tur (geocaching-relatert).
14. Besøke gamle klassekamerater i Trondheim.
15. Gå minst tre fjelltrimturer (Sør-Helgeland).
16. Se et dukketeaterstykke.
17. Skrive om flere dager i 2015-dagboken enn i 2014.
18. Tegne og sende julekort.
19. Les flere barnebøker.
20. Pugge alle hovedsteder i Afrika.
21. Lese Charles Dickens "En julefortelling".
22. At alle jeg gir julegaver til i 2015 får noe som jeg har laget selv.
23. Begynne å legge igjen signaturting i cacher (geocaching-relatert)
24. Kjøpe meg en bukse. En dongerybukse.
25. Være flinkere til å hjelpe TK med å lage mat.


Noen av punktene er nye, noen er de samme som i fjor og noen er oppdaterte punkt fra i fjor. Noen punkt er vanskelige, noen er lette. Noen små og noen store. Det blir spennende å se hva det blir av dem i året som kommer. En ting vet jeg sikkert og det er at jeg er positiv! Og jeg håper alle har ønsker og drømmer for året som kommer, at alle får en kjempefin kveld og feiring og at alle favorittfargene ligger klare til å brukes når det nye året starter i morgen!

Fargeleggingsbilder er hentet fra Johanna Basfords "Secret Garden; An Inky Treasure Hunt and Colouring Book"

Jeg ønsker alle et godt nytt år! 
^_^

Kommentarer